Opis produktu
Akumulator LTZ7S z technologią fosforanu litowo-żelazowego
Odpowiednik: YTZ7S, TTZ7S, YTZ6V
Technologia fosforanu litowo-żelazowego
Podczas gdy akumulatory kwasowo-ołowiowe z biegiem lat stały się mniejsze i wydajniejsze, ich zasada wytwarzania energii elektrycznej nie uległa zmianie. W przypadku akumulatorów litowo-jonowych SHIDO ta zasada uległa całkowitej zmianie. Energia jest generowana przez ogniwa LiFePO4 (Lithium Iron Phosphate) na bazie litu i węgla, dzięki czemu nie zawierają ołowiu ani kwasu.
Baterie litowe Shido mają 4 ogniwa LiFePO4 (fosforan litowo-żelazowy) 3,2 V połączone szeregowo, aby osiągnąć OCV 12,8 V. Idealne napięcie do wykorzystania jako akumulator rozruchowy do motocykli.
Elektroniczny system zarządzania akumulatorem lub BMS regularnie rozkłada ładowanie i rozładowanie na cztery ogniwa. Dzięki małej rezystancji wewnętrznej akumulator Shido Lithium może generować bardzo wysoki prąd rozruchowy przy niewielkiej wartości Ah. Ta moc rozruchowa zapewnia mocny i szybki rozruch pojazdu.
Specyfikacja:
- model: LTZ7S
- napięcie: 12V
- prawy plus (+)
- prąd rozruchowy: 150A
- pojemność: 2,4Ah
- pobór energii: 30Wh
- waga: 0,6kg
- zamiennik: YTZ7S, TTZ7S, YTZ6V
- wyższa moc rozruchowa, ze względu na niski opór wewnętrzny
- bardzo niskie samorozładowanie
- dłuższa żywotność dzięki ponad 1200 cyklom pełnego ładowania i rozładowania
- brak utraty pojemności przez cały okres użytkowania
- zmniejszone zużycie benzyny dzięki silniejszej iskrze ze świecy zapłonowej
- zamiennik 1:1 dla akumulatorów kwasowo-ołowiowych
- szybki czas ładowania
- bezpieczny- dzięki zastosowaniu technologii LiFePO4 nie może eksplodować
- nie wymaga konserwacji
- stabilne napięcie rozładowania dzięki zintegrowanemu systemowi zarządzania baterią (BMS).
- brak zanieczyszczeń- bateria zawiera tylko elementy biodegradowalne i nadające się do recyklingu.
- wskaźnik stanu ładowania
- nie przecieka- można go zamontować w dowolnej pozycji, nawet "do góry nogami"
Wymiary:
- długość: 113mm
- szerokość: 69mm
- wysokość: 85mm
Niskie samorozładowanie
Akumulator kwasowo-ołowiowy stosunkowo szybko traci napięcie w wyniku samorozładowania, gdy pojazdd nie jest użwany. Po zimie, akumulator nie ma wystarczającej pojemności, aby obrócić rozrusznik. Dzięki zastosowaniu technologii litowej w akumulatorach Shido, nawet po 2 latach nieużywania motocykla, nadal możesz uruchomić silnik.
Uwaga: Ukryte odbiorniki energii, takie jak systemy alarmowe, mogą rozładować akumulator znacznie szybciej niż tylko przez samorozładowanie.
Bezpieczeństwo i konserwacja baterii litowych
Nigdy nie ładuj baterii litowej SHIDO napięciem większym niż 15V. Ponad 15V jest zabójcze dla ogniwa litowego, więc w razie wątpliwości sprawdź, czy napięcie dostarczane z alternatora nie wzrasta powyżej 15V przy różnych obrotach silnika. Zawsze używaj specjalnej ładowarki litowej, ponieważ mają dostosowany algorytm do akumulatorów litowych, który różni się od ładowarek ołowiowo-kwasowych. Nie dopuść do rozładowania baterii poniżej 9,6 V, bateria litowa będzie trudna lub niemożliwa do odzyskania.
Odbiorniki elektryczne, takie jak systemy alarmowe zainstalowane w Twoim mottocyklu, wyczerpują baterię. Zalecamy używanie ładowarki litowej z trybem konserwacji, gdy przechowujesz motocykl dłużej niż tydzień. Okres ten zależy od możliwości konsumentów. Chociaż pojemność początkowa akumulatora litowego jest wyższa, pojemność rezerwowa wynosi tylko 1/3 akumulatora kwasowo-ołowiowego. Gdy nie korzystasz z motocykla i są (ukryte) odbiorniki prądu, akumulator rozładowuje się 3 razy szybciej w porównaniu z akumulatorem kwasowo-ołowiowym.
Zaleca się ładowanie akumulatora standardową liczbą Ah, jak pokazano w danych akumulatora. Jeśli chcesz ładować naprawdę szybko, możesz z maksymalnym prądem ładowania, dzięki czemu bateria litowa jest ładowana w maksymalnie 20 minut.
Bateria litowa SHIDO jest wyposażona we wskaźnik LED, który sprawdza napięcie baterii. Po naciśnięciu przycisku „test” wyświetli się stan baterii. Z trzema świecącymi się diodami LED lub „Full” wszystko jest w porządku, przy dwóch świecących się diodach LED lub „Med” najlepiej jest ładować, a jedną zapaloną diodą LED lub „Low” musisz naładować baterię.
Akumulator SHIDO jest całkowicie bezobsługowy i nie ma potrzeby odpowietrzania, jak niektóre akumulatory kwasowo-ołowiowe. Ogniwa i elektronika są wodoszczelne dzięki czemu akumulator może być również używany do skuterów wodnych. Bateria nie może przeciekać, dzięki czemu może być używana w dowolnej pozycji, nawet "do góry nogami".
Większa moc początkowa
Rozrusznik potrzebuje do rozruchu wystarczającego prądu rozruchowego (CCA). W zależności od wymaganego prądu rozruchowego akumulator kwasowo-ołowiowy wymaga pewnej liczby Ah, aby móc wygenerować ten prąd.
Akumulatory litowe Shido generują podobną lub większą moc rozruchową niż porównywalne akumulatory kwasowo-ołowiowe o mniejszej wartości Ah. Dzieje się tak, ponieważ rezystancja wewnętrzna akumulatora litowego jest około trzy razy mniejsza niż akumulatora kwasowo-ołowiowego. W rezultacie maksymalny prąd rozładowania jest 3 razy wyższy niż w przypadku akumulatora kwasowo-ołowiowego.
Wyższy prąd rozruchowy gwarantuje płynniejszy rozruch.
SHIDO- największy japoński dostawca baterii motocyklowych. Ich produkty są wykonane z najwyższej jakości materiałów, przy zachowaniu wysokich standardów. Akumulatory marki SHIDO są wykonane z niebywałą dokładnością oraz słyną ze swojej niezawodności.
Troszczymy się o środowisko.
Firma Jednoślady.Sklep.pl Anna Fulczyk, jako wprowadzający akumulatory na rynek jesteśmy świadomi szkodliwego wpływu braku odpowiedzialnego podejścia do kwestii składowania i utylizacji odpadów niebezpiecznych na środowisko naturalne.
UWAGA! Ograniczając negatywny wpływ baterii i akumulatorów na środowisko oraz dostosowując się do Ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach informujemy, że jako punkt sprzedaży nieodpłatnie przyjmiemy stary akumulator, który klient ma obowiązek zdać, przy zakupie nowego. Jeżeli klient nie zwróci zużytego akumulatora pobierzemy kaucję zwrotną w wysokości 30 zł za sztukę oraz potwierdzimy pobranie kaucji na stosownym urzędowym dokumencie. Zwrot opłaty depozytowej nastąpi po otrzymaniu do 30 dni starego akumulatora i przedłożeniu potwierdzenia pobrania kaucji.