Opis produktu
Stożkowa konstrukcja filtra zmniejsza opory przepływu powietrza, co skutkuje wzrostem ilości zasysanego powietrza powodując wzrost mocy silnika, wzrost momentu obrotowego oraz powoduje powstanie ciekawego efektu akustycznego (basowego brzmienia układu dolotowego silnika).
Większa wydajność jednostki napędowej
Filtr stożkowy umożliwia dostarczenie silnikowi większej ilości chłodnego powietrza. Mieszanka paliwowa jest dzięki temu spalana efektywniej - wzrasta moment obrotowy, czyli przyspieszenie pojazdu.
Oszczędność
Filtr jest wielokrotnego użytku. W normalnych warunkach drogowych (drogi miejskie, szosa) co 15.000km przebiegu filtr wystarczy oczyścić za pomocą detergentów i olejków, aby znów był w gotowy do wydajnej jazdy. Czyszczenie można wykonywać ponad 10 razy. W efekcie przez ponad 150.000km przebiegu możesz korzystać z jednego filtra stożkowego zamiast wielokrotnie płacić za zwykły wkład.
Sportowy charakter
Filtr stożkowy sprawdza się szczególnie w zastosowaniach sportowych, gdzie bardzo ważne jest uzyskanie wysokiego momentu obrotowego.
Zalety filtrów stożkowych to:
- zwiększona moc silnika
- lepsza filtracja w porównaniu ze zwykłym filtrem
- rasowy basowy dźwięk jednostki napędowej
- wyłapuje więcej brudu
- wielosezonowe użycie - wystarczy tylko wyczyścić filtr przy pomocy specjalnych płynów
Montaż:
Filtr montowany jest w miejsce oryginalnego filtra powietrza. W zestawie znajdują się trzy adaptery oraz obejma, co umożliwia montaż praktycznie w każdym modelu samochodu.
Wykonanie:
Powierzchnia filtracyjna została wykonana z dwóch powłok metalowej siatki, pomiędzy którymi umieszczono materiał filtracyjny nasączony odpowiednim olejkiem przechwytującym najmniejsze zanieczyszczenia. W celu zwiększenia powierzchni filtracyjnej całość elementu jest pofałdowana.
Średnice (wewnętrzna) mufy montażowej: 76 - 70 - 65 - 60 - 55 mm
WYMIARY FILTRA:
- Wysokość całkowita - 160 mm
- Szerokość dół - 155 mm
- Szerokość góra - 118 mm
- Karton [szt.]:20